Campanie de prevenire a consumului de alcool în rândul adolescenţilor

Campanie de prevenire a consumului de alcool în rândul adolescenţilor

Campania „Chiar şi o dată e prea mult”, care vizează prevenirea consumului de alcool în rândul adolescenţilor, a fost lansată joi de UNICEF, în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii, Ministerul Tineretului şi Sportului, Institutul Naţional de Sănătate Publică şi Consiliul Naţional al Elevilor, informează AGERPRES. delincventa juvenila

Reprezentantul UNICEF în România, Sandie Blanchet, a precizat că mesajele campaniei vor fi transmise în mediul online, la radio şi tv pînă la finalul acestui an. Totodată, în aproape 50 de comunităţi din ţară vor fi derulate activităţi complementare de comunicare interpersonală cu ajutorul unor profesionişti din sectoarele educaţiei, social şi medical, menite să dezvolte stima de sine la adolescenţi şi să le ofere acestora posibilitatea de a lua decizii în cunoştinţă de cauză.

„Deşi adolescenţa este încă o etapă a copilăriei, cercetările cele mai recente arată că adolescenţii trec printr-o multitudine de schimbări specifice vârstei. Aceste schimbări nu se petrec numai în plan fizic, ci şi în plan psihologic, în strînsă legătură cu dezvoltarea creierului. Adolescenţii operează altfel decît adulţii şi copiii mai mici atunci când vine vorba de învăţat, de luarea deciziilor şi soluţionarea problemelor. Au capacitatea de a deprinde rapid noi cunoştinţe, iar creierul lor este încă unul flexibil. Pe de altă parte, creierul lor nefiind dezvoltat complet, adolescenţii nu sunt întotdeauna capabili să exercite pe deplin abilităţi precum controlul de sine sau autodisciplina, acţionează mai mult sub imperiul impulsurilor emoţionale decât al raţiunii”, a spus Sandie Blanchet.

Ea a susţinut că adolescenţii sunt influenţaţi în mare măsură de mediul în care trăiesc – prieteni, părinţi, şcoală, societate, mass-media. „Normele sociale, definite ca tipare comportamentale afişate într-un anumit grup, şi presiunea semenilor joacă un rol important în viaţa adolescenţilor. Contează foarte mult să înţelegem ce îi determină pe adolescenţi să se comporte într-un anume fel, să ia decizii bune sau rele şi să îi ajutăm să facă alegerea corectă. (…) Conform statisticilor, în România, vîrsta la care adolescenţii încep să consume alcool în mod obişnuit a scăzut dramatic la 13-14 ani”, a mai spus reprezentantul UNICEF în România.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*