IRES: Câţi români folosesc internetul şi câţi ies în aer liber, la evenimente culturale sau alte manifestări?

IRES: Câţi români folosesc internetul şi câţi ies în aer liber, la evenimente culturale sau alte manifestări?

Pe internet, la televizor sau în aer liber, la evenimente ori în vizită la prieteni? Ce reţele de socializare preferă românii şi cât cheltuie la festivaluri. IRES a publicat rezultatele unui sondaj pe aceste teme.Internet

9 din 10 români din mediul urban cu vârste cuprinse între 16 și 50 de ani, participanţi la un studiu IRES, folosesc internetul. Cel mai des folosite rețele de socializare de către utilizatorii de internet sunt Facebook, YouTube și Google+.

40% dintre cei intervievați spun că folosesc internetul mai mult de trei ore zilnic, 31% spun că îl folosesc între una și trei ore pe zi, iar 9% sub o oră pe zi. 10% dintre respondenți au declarat că utilizează internetul mai rar decât zilnic, iar 9% spun că nu îl folosesc deloc.

Cei mai mulți dintre intervievați spun că obișnuiesc să facă ieșiri în aer liber săptămânal sau mai des (64%), în timp ce 49% se vizitează cu prietenii cu aceeași frecvență, iar 39% fac acest lucru cu rudele.

8 din 10 intervievați ascultă muzică zilnic: 35% pentru mai mult de trei ore, 28% între una și trei ore, iar 16% pentru mai puțin de o oră.

7 din 10 subiecți afirmă că se uită la televizor zilnic, pe durate mai scurte de timp decât cele alocate utilizării internetului sau ascultării de muzică: 23% mai mult de trei ore, 36% între una și trei ore, iar 12% sub o oră pe zi.

De asemenea, 8 din 10 români obișnuiesc să participe la evenimente culturale, indiferent de tipul acestora, organizate atât în România, dar și în străinătate.

Sursele de informare predilecte pentru evenimentele culturale sunt reprezentate de prieteni/ cunoscuți, de mediile de socializare online, de posturile de televiziune, respectiv de paginile pe Facebook ale evenimentelor sau ale organizatorilor.

Bugetul anual pe care respondenții îl alocă participării la concerte sau festivaluri muzicale este, pentru cei mai mulți, sub 1000 de lei, iar 1 din 4 nu alocă buget pentru acest tip de evenimente.

Cele mai populare evenimente în rândul participanților la studiu sunt sărbătorile locale și târgurile sau expozițiile de produse cu vânzare, la care participă aproximativ 8 din 10 dintre aceștia. Acestea sunt urmate de evenimente muzicale de orice tip ( 67%), festivaluri muzicale (57%) și competiții sportive (54%);

Principalele criterii de care țin cont intervievații atunci când aleg să participe la un eveniment muzical în localitatea lor sunt: artistul sau artiștii care vor cânta (90%), participarea persoanelor din grupul de prieteni (55%), prețul biletelor sau cheltuielile în ansamblu (44%).

O treime dintre cei care au participat la festivaluri de muzică spun că au cheltuit 50 de lei sau mai puțin pentru băutură, mâncare sau alte obiecte sau servicii în incinta festivalului la care au participat ultima oară; 15% spun că nu au cheltuit, personal, nimic, iar restul au cheltuit astfel: între 51 și 100 de lei – 16%, între 101 și 200 de lei – 11%, între 201 și 300 de lei – 8%, iar peste 300 de lei alți 8%.

Studiul a fost realizat în iulie 2016, pe un eşantion de 800 de persoane cu vârste între 16-50 ani din mediul urban.

Sursa: ires.com.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*