BNR: România are cei mai puţini kilometri de autostradă din Europa, raportat la suprafaţa ţării

BNR: România are cei mai puţini kilometri de autostradă din Europa, raportat la suprafaţa ţării

România avea, în anul 2014, cei mai puţini kilometri de autostradă din Europa, raportat la suprafaţa ţării, de 20 de ori mai puţin decât Germania, iar de trei ani am reuşit să mai inaugurăm abia puţin peste 100 de kilometri.

Astfel, în anul 2014, România avea doar 644 km sunt de autostradă, de 20 de ori mai puţin ca în Germania, care avea 12.917 km de autostradă, de 18 ori mai puţin decat Franţa (11.465), de 10 ori mai puţin decât Italia (6.726), mai puţin de jumătate din km de autostradă construiţi în Polonia, de aproape 3 ori mai puţini decât în Ungaria, mai puţin cu 107 km decât Cehia, arată un studiu al Băncii Naţionale Române (BNR), referitor la aderarea României la zona euro.

Din 2014 până în prezent, doar 104 kilometri noi de autostradă au fost deschişi, România reuşind să ajungă la 748 de kilometri de autostradă. În schimb, conform ultimelor date publice pentru celelalte state, Bulgaria ajunsese în 2016 la 776,87 km, Cehia la 1.250 km de autostradă în 2017, Germania la 12.993 km, în 2016, Franţa la 11.882 km în 2014, Italia 6.758 km, Ungaria 1.400 km în 2013, iar Polonia la 3.274 km în ianuarie 2016.

90 de kilometri noi în acest an

În prezent, România a ajuns la 748 de kilometri de autostradă, după ce în acest an a mai fost deschis un tronson de 15 kilometri de pe Autostrada Vestului. Acesta a fost singurul petic de autostradă deschis în ultimii doi ani. În acest an, autorităţile şi-au propus darea în folosinţă a 90 de kilometri de autostradă. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, în luna februarie, că firmele de construcţii vor termina în acest 90,23 kilometri de autostradă şi 45 de kilometri de variante ocolitoare şi vor finaliza modernizarea a 275 kilometri de drumuri naţionale. Declaraţia sa a fost susţinută şi de directorul general al Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, care a precizat că acest obiectiv este unul realizabil, aproape jumătate din această distanţă fiind reprezentată de centuri ocolitoare, rezultat care va fi obţinut în condiţiile atragerii de fonduri europene şi a rezolvării unor probleme birocratice. Cu exact un an în urmă fostul şef al Companiei, Cătălin Homor promitea şi el că vor fi deschişi 80- 90 de kilometri.

Citeste mai mult: adev.ro/oo5eq1

Foto: rador.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*