„Veșnicia”  a plecat din sat…

„Veșnicia” a plecat din sat…

Chiar dacă multe dintre comunele și satele românești par cumva încremenite în spațiu și timp, locuitorii lor sunt însă conectați la realitatea actuală. Cum s-ar zice, „veșnicia” care s-a născut la sat, sinonimă de multe ori cu stagnarea, a cam plecat din mediul rural…

Consumatorii din zonele rurale de astăzi au în medie 41 de ani, 68% sunt angajați, 73% sunt căsătoriți, 46% au mașină, 63% dețin un smartphone, iar 70% și-au deschis un cont la bancă, arată un studiu realizat de firma de consultanță Nielsen.

Rezultatele sondajului relevă că, de fapt, mediul rural românesc este în prezent insuficient exploatat. Și asta în pofida faptului că 68% din locuitori muncesc și își pot acoperi cheltuielile administrative, iar stilul lor de viață și comportamentul de consum este similar cu cel al salariaților din mediul urban. Locuitorii de la sate merg la cumpărători în medie de 3 ori pe săptămână, în special tinerii.

Contrar ideii că persoanele care trăiesc în mediul rural au ca principală sursă de venit agricultura, doar 1 din 5 își câștigă existența din ceea ce produce în ograda proprie, majoritatea celor care au răspuns studiului trăind din salariu ori pensie. 70% din localnici își fac aprovizionarea dintr-un supermarket, 66% din cumpărături fiind alimente. Ei cumpără mai ales pâine, țigări, bere, apă și chiar gumă de mestecat!

„România rurală, cu peste 10 mii de sate și 9 milioane de locuitori, are un potențial de dezvoltare insuficient explorat. 68% din populația activă are venituri decente din salarii, care îi acoperă necesitățile lunare și îi permit și unele cheltuieli adiționale”, este concluzia sondajului, efectuat pe un eșantion de 1.000 de locuitori din sate și comune, alcătuit din femei și bărbați cu vârste între 18 și 65 de ani.

sursa: cotidianul.ro

Foto: Vasile Dorolți

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*