Se modifică (din nou!) structura anului școlar

Se modifică (din nou!) structura anului școlar

Ministrul Educaţiei, Valentin Popă, a decis ca în anul şcolar 2018 – 2019 cursurile să înceapă pe data de 10 septembrie, iar vacanţa de iarnă să fie de trei săptămâni, după consultări cu partenerii sociali, în cadrul unei şedinţe a Comisiei de Dialog Social, organizată de MEN.

Potrivit declarației lui Eugen Ilea, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor Părinţilor, în Comisia de Dialog Social, iată când vor fi programate cursurile şi ce vacanţe vor avea elevii: „Anul școlar 2018/2019 va avea 34 de săptămâni, 167 de zile, cu începere din 10 septembrie și finalizarea anului școlar în 14 iunie 2019. Se vor menține cele trei săptămâni de vacanță de iarnă. 10 septembrie, începere, până pe 21 decembrie cursuri, vacanța de iarnă 22 decembrie- 3 săptămâni, până în 14 ianuarie (rămâne neschimbat), cursuri până-n 1 februarie. Din 2 februarie începe vacanța intersemetrială până în 10 februarie, din 11 februarie până-n 19 aprilie cursuri, vacanța de primăvară 20 aprilie- 5 mai, 7 mai- 14 iunie următoarea sesiune urmând vacanța de vară până-n 14 septembrie 2019. Având în vedere că toți partenerii sociali, atât sindicatele, elevii, confederațiile patronale, alături de noi, am căzut de acord că aceasta este o structură a anului școlar benefică pentru elevi nu cred că vor fi obiecții“, a mai spus Eugen Ilea.

MEN precizează că în cadrul reuniunii, pe lângă poziţia ministerului, au fost prezentate punctele de vedere ale următorilor reprezentanţi în CDS: Consiliul Naţional al Elevilor, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Confederaţiile patronale CONPIROM, CONCORDIA/ ACUE şi Hermes/ Meridian.

Totodată, în Programul de guvernare se precizează că, în condiţiile unui declin demografic accentuat, reducerea abandonului şcolar, care a atins cote îngrijorătoare şi este în creştere, a devenit crucială pentru dezvoltarea sustenabilă a României.

„Crearea de noi locuri de muncă, creşterea gradului de ocupare, mai ales în rândul tinerilor, astfel încât aceştia să poată avea o viaţă profesională şi personală împlinită, pot fi realizate numai printr-un învăţământ ancorat în realităţile pieţei muncii, care, pe lângă competenţele profesionale, pune accent pe spiritul antreprenorial şi competenţele socio-emoţionale, precum şi prin promovarea învăţării pe tot parcursul vieţii”, se mai spune în document.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*