Alocație de îngrijire pentru adulții cu handicap

Alocație de îngrijire pentru adulții cu handicap

Potrivit unei recente ordonanțe de urgență a Guvernului, adulții cu handicap beneficiază de o alocație de îngrijire. Valoarea aceasteia este stabilită în funcție de gradul de handicap al persoanei, iar plata alocației este condiționată de îngrijirea acordată de către un asistent personal profesionist.
Potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2018 pentru modificarea Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, modul în care se plătesc sumele destinate acoperirii cheltuielilor lunare ale persoanelelor cu handicap s-a modificat. Actul normativ a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 625/2018 și se aplică deja.

Concret, documentul stabilește că, adulții cu handicap nu mai primesc o sumă care să asigure acoperirea tuturor cheltuielilor legate de hrană, echipament, efecte de pat (saltea, pernă, pătură etc.), materiale igienico-sanitare și cheltuielilor de locuit. În schimb, aceștia primesc o alocație lunară de îngrijire, care are o valoare fixă în fiecare lună și este destinată acoperirii cheltuielilor de locuit, hrană și echipament.

Valoarea acestei alocații lunare de îngrijire este stabilită în funcție de gradul de handicap în care se încadrează fiecare persoană în parte. Astfel, pentru persoanele adulte cu handicap accentuat, alocația este de 1,2 din indicatorul social de referință (ISR), iar pentru persoanele încadrate la handicap grav, alocația este de 1,5 din ISR. Mai exact, ținând cont de faptul că în acest an valoarea ISR este de 500 de lei, cuantumul alocației pentru handicap accentuat este de 600 de lei, iar cel al alocației pentru handicap grav este de 750 de lei.

Ca și pentru sumele acordate persoanelor cu handicap în trecut, acordarea alocației este condiționată de îngrijirea și protecția unui asistent personal profesionist. Conform OUG nr. 69/2018, îngrijirea și protecția “persoanei adulte cu handicap grav sau accentuat se asigură de către asistentul personal profesionist, altul decât soțul, soția sau rudele în linie dreaptă”.

Plata acestor alocații se va face din bugetul județului sau al sectorului municipiului București în care locuiește asistentul personal profesionist, iar direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului pot contracta servicii sociale de tip asistent personal profesionist cu furnizori privați de servicii sociale, cu condiția să fie acreditați.

Sursa: avocatnet.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*