Mâine începe sezonul reducerilor de iarnă!

Mâine începe sezonul reducerilor de iarnă!

Sezonul reducerilor va începe oficial, marți, 15 ianuarie, în România, deși primele zile ale anului le-au adus deja celor care iubesc să facă shopping un val de promoţii. Deși unele preţuri sunt reduse, deja, substanţial, adevăratele reduceri se vor simţi abia săptămâna viitoare. De exemplu, un hanorac care costa 380 de lei este acum redus la 190 de lei. Şi se va ieftini din nou, de la mijlocul lunii. Una peste alta, românii adoră promoţiile, iar asta se vede în cifre. Doar în primele două zile ale noului an, un mall din Bucureşti a înregistrat o creştere a traficului cu peste 30% datorită reducerilor.

În România, există trei perioade în care se fac reduceri substanţiale: soldările de iarnă şi de vară care se desfăşoară anual în perioada 15 ianuarie – 15 aprilie, respectiv 1 august – 15 octombrie şi Black Friday. Pe lângă aceste perioade în care se fac reduceri, românii se mai pot bucura de discounturi, promoţii şi lichidări de stoc pe tot parcursul anului. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin intermediul Centrului European al Consumatorilor România (ECC Romania), a realizat un ghid pentru consumatorii care vor să profite de reducerile comercianților de Black Friday, valabil și cu această ocazie:

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul). Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ PRODUSUL SE DEFECTEAZĂ SAU NU RESPECTĂ SPECIFICAȚIILE?

Ai dreptul la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a prețului în cazul în care produsul este defect sau nu respectă specificațiile. Ca regulă, inițial, poți alege între reparare și înlocuire, dar vânzătorul se poate opune măsurii alese dacă are costuri mai mari pentru punerea în practică a acesteia în comparație cu cealaltă. De aceea, în practică, repararea este prima măsură care se ia de pentru a asigura funcționalitatea produsului. Înlocuirea poate interveni în cazul în produsul nu mai poate fi reparat și se va face numai cu un produs identic. În ceea ce privește produsele de folosință îndelungată, cum ar fi dispozitivele electronice, dacă, în cursul perioadei de garanție, totalul intervalelor în care produsul nu a funcționat din cauza defectelor depășește 10% din respectiva perioadă de garanție, poți solicita înlocuirea sau o rambursare a prețului. Contactează vânzătorul dacă ai o problemă!

Ce este foarte important, chiar dacă în practică ți se spune să iei legătura direct cu service-ul în cazul unui defect, responsabilitatea va aparține întotdeauna vânzătorului, potrivit legii. În cazul produselor de folosință îndelungată, cum ar fi dispozitivele electronice, produsul înlocuit este acoperit de o nouă garanție care începe din momentul înlocuirii. În cazul produselor reparate, garanțiile legale și comerciale se prelungesc cu o perioadă egală cu timpul scurs din momentul în care ai notificat vânzătorului defectul sau i-ai predat produsul, până în momentul în care produsul a fost reparat și ai fost înștiințat cu privire la acest lucru sau până în momentul în care produsul ți-a fost livrat.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*