Finanţarea Autostrăzii Unirii intră în epoca protestelor

Finanţarea Autostrăzii Unirii intră în epoca protestelor

Zero lei în proiectul de buget pentru Autostrada Unirii îi scoate pe ieşeni din nou în stradă. Dar nu la Iaşi ci la Bucureşti. Şi nu pentru o zi, ci pentru toată săptămâna, pînă la adoptarea bugetului. Cătălin Urtoi, Împreună pentru A8, a lansat îndemnul la mobilizare pe reţelele de socializare: ” Ne organizăm pentru o plecare masivă la București în această săptămână! Mergem să susţinem interesul regiunii Moldova. Mergem să susţinem amendamentele la legea bugetului pentru finanțarea autostrăzii Ungheni – Iaşi – Tg.Mureș. Vă așteptăm alături de noi!” În doar câteva ore zeci de ieşeni şi-au anunţat susţinerea şi participarea.

Deputatul PMP de Iaşi, Petru Movilă, iniţiatorul legii privind Autostrada Unirii a declarat că luni va avea o intâlnire cu parlamentarii de Iaşi dar şi din alte judeţe pentru a susţine bugetarea autostrăzii. Ultima soluţie, preşedintele Klaus Iohannis. „Voi sugera preşedintelui ca bugetul de stat să nu fie promulgat dacă nu respectă legea. Legea Autostrăzii Unirii. Să nu promulge bugetul de stat pănă cînd autostrada nu are filă distinctă. Preşedintele are multe mecanisme. Poate să intoarcă proiectul de buget la Parlament, poate ataca la Curtea Constituţională „. Petru Movilă susţine că autostrada trebuie să aibă filă distinctă de buget, nu cifre ascunse în bugetul unui minister: “ PSD,ALDE. Au promis, au votat, au spus că acest proiect este o prioritate pentru ei. Legea iniţiată privind autostrada are o prevedere clară. La 30 de zile de la publicare, Guvernul României trebuie să o respecte.“

”Pentru autostradă este necesară suma estimată de CNAIR la 37 milioane lei (credite bugetare şi credite de angajament) pentru completarea studiilor de fezabilitate (Târgu Neamţ-Târgu Mureş). De asemenea, sunt necesare credite de angajament care să se transforme, pe parcursul anului, în funcţie de etapele parcurse, în credite bugetare, pentru finalizarea documentaţiilor, şi respectiv începerea lucrărilor, în anul 2019, la tronsonul Iaşi-Paşcani-Târgu Neamţ, dar şi pentru realizarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic la secţiunea Ungheni-Iaşi şi la podul de la Ungheni”, precizează senatorul PSD Vasile Toma. Si deputatul PSD de Iaşi Silviu Macovei a anunţat public că va vota proiectul de buget doar dacă va fi asigurată finanţarea pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş. El a afirmat că va susţine în Parlament orice amendament care prevede alocarea de fonduri pentru acest proiect.

La rândul său, liderul organizaţiei municipale PNL Iaşi, Marius Bodea a declarat că “ această ticăloşie monumentală de a refuza pur şi simplu banii de la UE pentru a oferi şansa la dezvoltare unei regiuni cu patru milioane locuitori este o crimă cu premeditare, în condiţiile în care numărul coridoarelor TEN-T se va reduce după 2020. Dacă nu reuşim să începem construcţia cu bani europeni a acestei autostrăzi până în 2020, vom pierde singura şansă de a face această investiţie cu fonduri europene”. Marius Bodea a precizat ca “decizia aberantă de a transfera segmentul de autostradă Iaşi – Târgu Neamţ (100 km) de la Ministerul Transporturilor la Comisia Naţională de Prognoză condusă de condamnatul penal Darius Vâlcov consfinţeşte ticăloşia PSDragnea”. ”Există două explicaţii pentru această ticăloşie monumentală: ori PSDragnea intenţionat vrea să ţină în izolare şi subdezvoltare întreaga Moldovă doar pentru ca populaţia de aici să fie săracă, uşor de controlat şi manevrat la vot, ori nu vor să acceseze fonduri europene gratis pentru că sunt mult mai greu de fraudat şi, pentru a putea lua şpăgi, vor să folosească instrumentul Parteneriatului Public-Privat”, a încheiat deputatul liberal.
Parlamentarii din opoziţie ar putea depune o listă de amendamente comună. De 11 ani, Autostrada Unirii a fost susţinută prin declaraţii de toţi preşedinţii şi de liderii partidelor. Indiferent de culoarea politică. De 11 ani a rămas doar o autostradă de hîrtie.

Cînd se susţin amendamentele în comisii, ieşenii vor fi în faţa Parlamentului. Vor sta, spun ei, pănă cînd Parlamentul va da votul final proiectului de buget. Sabotarea Autostrăzii Unirii, spun ieşenii.Condamnarea la sărăcie prin absenţa investiţiilor. Şi copii Moldovei vor continua să plece la studii în străinătate.

ziare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*