IȘJ Cluj monitorizează abandonul școlar

IȘJ Cluj monitorizează abandonul școlar

Un sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala a fost implementat, în premieră, de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj.

Acesta constă în suprapunerea CNP-ului elevilor din anul şcolar anterior cu cei din anul în curs.

Şeful instituţiei, Valentin Cuibus, a declarat miercuri, 13 februarie, că fiecare caz de abandon şcolar identificat este trimis primăriilor care sunt obligate să verifice situaţia în cadrul familiilor şi, dacă este cazul, să îi sancţioneze pe părinţii care nu îşi lasă copiii să frecventeze şcoala, a anunțat Radio Cluj.

Valentin Cuibus a precizat că cele mai multe cazuri de abandon şcolar se întâlnesc în mediul rural şi în comunităţile de romi, unde părinţii nu îşi pot susţine financiar copii la şcoală.

La nivelul judeţului Cluj, anul trecut rata abandonului şcolar a fost de 2,14% faţă de media naţională care depăşeşte 18%.

Datele de la Monitorul Social arată că abandonul şcolar este de: 23,6% în regiunea de nord-est 22,4% în regiunea de sud-est 21,1% în regiunea centrală 18,8% în sud, 17,6% în sud-vest 16,3% în nord-vest, 11,3% în vest 5,5% în Bucureşti.

Aceeaşi sursă precizează că abandonul şcolar este mult mai mare în mediul rural, comparativ cu urban. Mai exact, în 2017, rata abandonului şcolar în mediul rural a fost de 27,1%, pe când cea din urbanul mare (oraşe peste 50.000 de locuitori) a fost de 4,5%.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*