Potrivit unui studiu realizat de IRES, rata de utilizare în școlile din România a noilor tehnologii dedicate procesului educațional, conform datelor declarate de părinti este foarte scăzută. Doar 10% dintre cei intervievați au spus că în școala în care învață copiii lor sunt utilizate manuale digitale și 15% au afirmat că sunt utilizate platforme e-learning.
O rată mult mai crescută de utilizare în scoli o au computerele și internetul în general, ca și facilitator al utilizării noilor tehnologii. De asemenea, 10% dintre respondenți au menționat și tableta, iar 10% au menționat smartphone-ul, videoproiectorul sau tableta inteligentă.
Întrebați cu privire la entitatea decizională în privința manualelor școlare, Ministerul Educației este menționat de cei mai multi dintre respondenți ca fiind factorul decizional în acest domeniu. Este urmat de profesori și apoi, la mare distanță, de părinți și de elevi.
Este important de amintit că doar 1 din 5 respondenți cred că ar fi mai bine pentru elevi ca manualele școlare să fie în format digital, 67% dintre participanții la studiu rămânând atașați manualelor în format tipărit.