Pentru anul 2019, Casei Judeţene de Pensii Cluj i-au fost repartizate 4.282 bilete de tratament, împărțite în 18 serii. De la începutul anului și până în prezent au fost înregistrate 6.779 cereri de bilete de tratament, solicitate de pensionari, beneficiari de indemnizații și asigurați ai sistemului public de pensii. Până în prezent, au fost repartizate 592 bilete de tratament, aferente celor 8 serii alocate până la această dată.
În conformitate cu criteriile stabilite de Casa Naţională de Pensii Publice Bucureşti, durata unei sejur este de 16 zile, iar a tratamentului balnear este de 12 zile. În cursul unui an calendaristic se poate elibera un singur bilet de tratament aceluiaşi beneficiar, indiferent dacă biletul este cu plata unei contribuţii sau gratuit.
Solicitările de bilete de tratament nu sunt echilibrate din mai multe puncte de vedere: perioada de sejur solicitată, staţiunile cu acelaşi profil de tratament, opţiunea de plată a biletului, în conformitate cu criteriile de acordare (gratuit, gratuit sau cu suportarea unei contribuţii, doar cu suportarea unei contribuţii).
Astfel, din cauza solicitării biletelor de tratament doar în unele perioade ale anului sau la anumite staţiuni, există serii în care se refuză bilete în alte staţiuni cu acelaşi profil medical cu staţiunea solicitată. Motivul pentru care nu se primeşte bilet în staţiunea solicitată este punctajul mic realizat (biletele fiind distribuite în funcţie de punctajul realizat, în conformitate cu Criteriile aprobate prin Ordinul Președintelui Casei Naţionale de Pensii Publice Bucureşti şi a numărului de bilete repartizate pentru staţiunea solicitată).
Biletele refuzate sau neridicate până cu cel târziu 5 zile înainte de începerea seriei se redistribuie persoanelor care îndeplinesc condițiile prevăzute de prevederile legale în vigoare și se prezintă la Casa Judeţeană de Pensii Cluj, în perioada de redistribuire a biletelor de tratament, aferente fiecărei serii în parte.
Casa Judeţeană de Pensii Cluj consideră că, pentru persoanele care nu au realizat punctajul necesar în vederea repartizării unui bilet de tratament în staţiunea și perioada solicitată, o opţiune viabilă este acceptarea unui bilet pentru acelaşi tip de profil medical în alte staţiuni.
Afişarea cererilor aprobate
Listele cu cererile aprobate se afişează atât la sediul Casei Judeţene de Pensii Cluj (Cluj-Napoca, str. G. Coşbuc nr. 2), al Casei Locale de Pensii Dej (Dej, str. 1 Mai nr. 25), al Casei Locale de Pensii Turda (Turda, str. Republicii nr. 15), cât şi pe pagina de internet a Casei Judeţene de Pensii Cluj (http://pensiicluj.ro/).
Din cauza restructurărilor bugetare, persoanele care au solicitat bilet de tratament pot fi înştiinţate doar prin telefon pe un număr de fix, astfel că este util să se urmărească afişierul de la sediul instituţiei sau de pe pagina de internet a instituţiei, în perioada solicitată în cerere. De altfel, în momentul când se depune cererea, solicitantul este informat că trebuie să se intereseze de alocarea biletului la afişierul de la sediul instituţiei sau pe site-ul instituţiei.
Nu uitaţi de cardul de asigurări de sănătate!
Din 2015, în sistemul de asigurări sociale de sănătate se utilizează cardul național de asigurări sociale de sănătate de către asigurați și furnizorii de servicii medicale, astfel că pensionarii și asigurații, la prezentarea în stațiunea balneară trebuie să aibă asupra lor cardul de sănătate activat la medicul de familie și să cunoască codul PIN al acestuia.