Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a prezentat, vineri seară, un „raport de etapă” ce prevede 14 măsuri prin care se doreşte reorganizarea sistemului de urgenţă 112.
„Principalele modificări aduse legislaţiei în vigoare vizează implementarea tehnologiei de localizare pe baza informaţiilor obţinute la nivelul terminalului mobil, inclusiv tehnologie de tip AML (n.r. – Advanced Mobile Location), care va putea oferi salvatorilor informaţii de localizare mult mai precise, aceste elemente generând o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenţei şi implicit a timpului de răspuns la situaţii de urgenţă; identificarea utilizatorilor de cartele pre-paid, atunci când apelează numărul de urgenţă 112; procesare mai rapidă a urgenţei şi facilitarea localizării acestor apelanţi, concomitent cu descurajarea apelării abuzive a 112 şi alertării false”, a declarat Raed Arafat, potrivit Agerpres.
El a adăugat că una dintre măsurile ce vor fi implementate prin modificarea legislaţiei va fi şi majorarea sancţiunilor pentru apelurile false la 112.
La ce va fi folosit numărul 114
Acesta a explicat că 114 nu este un număr care să fie format de cetăţeni, este un număr care în paralel cu apelarea 112 pleacă prin el mesajul care dă locaţia persoanei prin sistemul AML.
Potrivit lui Arafat, la data de 3 septembrie existau 160.667 de telefoane Android cu aplicaţia 112 activă şi 7.316 telefoane cu aplicaţia activă pe iOS. El a spus că faţă de 23 august s-a înregistrat o creştere de 514% pe Android.
O altă măsură vizează reducerea timpului de răspuns şi eliminarea disfuncţionalităţilor de comunicare de la nivelul dispeceratelor agenţiilor specializate de intervenţie la urgenţă prin integrarea dispeceratelor şi a centrului unic de apel de urgenţă.