Sindicatele din învățământ cer mai mulți psihologi școlari

Sindicatele din învățământ cer mai mulți psihologi școlari

Profesorii din România nu sunt pregătiți să lucreze cu elevii cu cerinţe educaţionale speciale (CES) și consideră că în școli trebuie să existe psihologi, nu doar consilieri școlari, susține Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

În replică, Ministrul Educației a spus: “Îmi dau seama cât este de importantă consilierea şcolară şi acum, transferând către funcţia pe care o deţin şi anume de ministru, îmi doresc creşterea numărului de consilieri şi identificarea tuturor soluţiilor posibile”. Declarația a fost făcută joi, 21 noiembrie,la cea de-a treia ediție a Congresului Internațional ,,Provocări și oportunități pentru sistemul de învățământ privind adaptarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în școlile din România”, eveniment organizat de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, în colaborare cu Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din București.

Potrivit statisticilor prezentate în cadrul congresului, anul trecut școlar au fost 33. 667 de elevi cu CES. Pentru sprijinirea acestora erau angajați 1.537 de profesori itineranți și de sprijin.

În anul școlar 2018-2019, în școlile de masă din România existau 2.514 consilieri școlari și 584 profesori logopezi. Serviciile de consiliere educațională sunt acoperite în proporție de 55,5% la nivel de țară, cele de logopedie în proporție de 37,8%, iar cele de mediere în proporție de 12,2%, mai arată datele de la FSLI.

“Din punctul meu de vedere, ca profesor de data aceasta, nu vorbesc în calitate de ministru, îmi dau seama cât este de importantă consilierea şcolară şi acum, transferând către funcţia pe care o deţin şi anume de ministru, îmi doresc creşterea numărului de consilieri şi identificarea tuturor soluţiilor posibile. De aceea am şi spus că noi suntem parteneri, noi nu suntem de pe poziţii în care să fim adversari, ci parteneri şi ne dorim să identificăm soluţii, aşa încât numărul de consilieri şcolari să crească“, a declarat Monica Anisie, citată de Agerpres.

Liderul sindical FSLI, Simion Hăncescu, a susținut că în şcolile în care învaţă copiii cu cerinţe educaţionale speciale ar trebui să existe profesori de sprijin, care să se ocupe de ei. “Noi avem acum în legislaţie prevăzut că acolo unde sunt clase cu copii cu cerinţe educaţionale speciale ar trebui să se diminueze numărul elevilor din colectiv. Din păcate, această prevedere nu se aplică şi avem situaţii foarte multe în care sunt colective, 33 – 34 de copii, doi – trei copii cu cerinţe speciale şi, din păcate, acel învăţător este pus într-o situaţie delicată, pentru că este într-o dilemă – de cine să se ocupe mai întâi, de acei copii cu cerinţe speciale sau de ceilalţi copii. Acei copii, dacă tot sunt integraţi în învăţământul de masă, trebuie obligatoriu să aibă un specialist, să vină cu un cadru didactic şi în momentul în care se întâmplă ca acei copii să se plictisească, nu toţi pot să reziste 50 de minute, să poată să plece cu acei copii să facă alte activităţi. Aici este nevoie de bani”- a afirmat Hăncescu.

Simion Hăncescu a vorbit și despre formarea profesorilor care trebuie să predea după alte metode pentru aceşti copii cu cerinţe educaţionale speciale, și pe care Ministerul Educaţiei “a ignorat-o în ultimii ani”.

“Foarte puţini sunt colegii noştri care au făcut asemenea cursuri şi situaţiile statistice arată că sunt copii cu cerinţe speciale cam peste tot. În opinia noastră, majoritatea cadrelor didactice trebuie să facă astfel de cursuri de formare, pentru că metodele de predare diferă, iar oamenii nu au învăţat în facultate. Vom cere Ministerului Educaţiei să se implice astfel încât facultăţile care pregătesc viitorii profesori să ia în calcul şi astfel de situaţii, dacă vrem un învăţământ normal în România”, a continuat acesta, relatează Agerpres.

Foto: Facebook FSLI

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*