14.600 de oi condamnate la moarte de lipsa de proceduri a autorităților

14.600 de oi condamnate la moarte de lipsa de proceduri a autorităților

Animals International condamnă întreaga conjunctură care a dus la tragedia din portul Midia, unde nava Queen Hind, încărcată cu 14.600 de oi, s-a scufundat parțial duminică dimineață, acuzând autoritățile că gestionează această situație într-un mod cât se poate de defectuos.

Gabriel Păun, directorul organizaţiei pentru Europa a organizaţiei „Animal International“, spune, într-un comunicat de presă transmis luni, că o astfel de situaţie nu ar fi avut loc dacă România ar exporta carne, şi nu animale vii: „Această tragedie putea fi evitată dacă existau proceduri pentru astfel de situaţii de urgenţă şi, mai ales, dacă România ar exporta carne în loc de animale vii”.

Gabriel Păun a descris şi scenele de groază cu animalele prinse în nava scufundată ca într-un sicriu de tablă: ”Imaginile pe care le-am obținut includ mii de animale prăbușite în pereții laterali ai vasului înainte ca acesta să intre sub apă și animalele să se înece, urmate de filmări de astăzi dimineață cu animale moarte plutind pe apă. Nava a fost abandonată pe timpul nopții iar dimineață nu s-a efectuat nicio operațiune de salvare pentru bietele animale”, a adăugat Păun.

Filmările teribile obținute ieri și astăzi de investigatorii Animals International demonstrează că, în afara curajului extraordinar al unor indivizi care au salvat echipajul navei și 32 din 14.600 de animale, lipsa unui protocol de urgență și a unei legislații stricte pentru transportul maritim al animalelor pot duce cu ușurință la astfel de tragedii.

„Queen Hind a mai fost implicată în decembrie 2018 într-un incident pe Marea Marmara, când, după ce s-a defectat motorul, nava a plutit zile în șir în derivă. Nava a realizat până duminică mai multe transporturi cu animale vii din România spre Iordania, dar și spre Arabia Saudită, Dubai și Qatar. Ultimul transport fusese realizat din portul Midia de unde nava plecase, la 1 noiembrie, spre portul Jeddah din Arabia Saudită, unde ajunsese la 9 noiembrie. Pe 10 noiembrie, nava a pornit din Jeddah cu destinația Midia unde vasul a revenit la 23 noiembrie.“, se arată în comunicatul Animals International.

„Suspectăm o supraîncărcare a navei și o proastă distribuție a greutății care au dus la înclinarea decisivă a navei și răsturnarea pe o parte.”, a adăugat Păun. ”Cerem o anchetă încrucișată a Ministerului Agriculturii și a celui al Transporturilor pentru a se verifica cauzele tragediei, precum și în ce fel legislația pentru bunăstarea animalelor și pentru transportul maritim au fost respectate și unde acestea necesită îmbunătățire urgentă”, a mai spus Păun.

sursa: Animals International

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*