Peste 70% dintre autovehicule din România sunt mai vechi de 12 ani, iar un sfert sunt non-euro

Peste 70% dintre autovehicule din România sunt mai vechi de 12 ani, iar un sfert sunt non-euro

Parcul auto al României a depășit 8,75 de milioane de autovehicule. Ar putea fi o veste bună care ar duce cu gândul la dezvoltarea economiei naționale. Dar realitatea este alta, pentru că peste 70% dintre autovehicule sunt mai vechi de 12 ani, iar un sfert sunt non-euro. Adică 2,2 milioane de mașini sunt, de fapt, ori trase pe dreapta ruginind în vreo parcare, ori trebuie casate de urgență, pentru că sunt adevărate puncte mobile de poluare și nesiguranță majoră în trafic. Peste 4,3 milioane de autovehicule sunt pe motorină și doar 711.000 dintre acestea sunt cu motoare produse în ultimii patru ani, atunci când se presupune că industria auto a renunțat la a mai monta softuri care să păcălească testele de noxe. Parcul auto a înregistrat anul trecut o creștere cu aproape 556.000 de mașini, dar doar 161.500 sunt autovehicule noi, cu norma Euro 6d. Câte dintre acestea au fost automobile verzi, electrice sau hibride? Circa 9.000 de unități. Raportat la înmatriculările de anul trecut, înseamnă 1,6%. În comparație cu parcul național, procentul este infim, de doar 0,1%, aproape inexistent și de neluat în calcul atunci când se pune problema combaterii poluării. Chiar dacă comparativ cu 2018 creșterea a fost spectaculoasă – 148,9% la electrice și 94,2% la hibride – există încă o mare reticență printre cumpărătorii români în a achiziționa astfel de automobile. Mai ales dacă ne comparăm cu țări campioane ale Europei în domeniu, precum Norvegia, în care vânzările de electrice le-au depășit pe cele cu combustie. Pentru români există două mari piedici: prețul mașinilor verzi și infrastructura de încărcare.

sursa: jurnalulnational.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*