Unele restaurante profită de instabilitatea provocată de distanțarea socială și le cer clienților o așa-numită “taxă COVID 19”. Inspirația le-a venit de la dentiști, care au practicat-o pe perioada de stare de urgență.
“Taxa aceasta nu are niciun suport legal. Poate fi considerată un cost comercial, ca toate celelalte, prețul unui serviciu. Bineînțeles, atâta timp cât este comunicat clientului din capul locului și nu este aruncat la final, fără știința lui, pentru că atunci poate intra în aria Protecția Consumatorilor”, au spus pentru ECONOMICA.NET surse din ANAF.
Primii care au practicat o astfel de “taxă” au fost stomatologii. Tarifele clinicilor care au tratat pacienții în perioada stării de urgență au crescut cu sume între 150 și 1000 de lei, din cauza condițiilor restrictive impuse de autorități. După ce clinicile și cabinetele stomatologice au fost închise, cele câteva care au dorit să se ocupe de tratarea urgențelor, așa cum specifică Ordonanța Militară nr. 2, au fost nevoite să se supună unor reglementări care au crescut costul unei proceduri cu până la 1.000 de lei, bani plătiți de pacienți. Medicii stomatologici zic că cerințele sunt exagerate și nu se bazează pe niciun temei legal.