Muzeografi de la Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei Cluj, Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău, Muzeul Municipal Dej, Muzeul Judeţean de Istorie Braşov, Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane Deva şi cadre didactice din învățământul primar, de la Colegiul Naţional „George Bariţiu”, Şcoala Gimnazială „Ion Creangă”, Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Dej, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Şcoala Generală „Ioan Bob” Cluj-Napoca şi Şcoala Gimnazială „Teodor Murăşanu” Turda au participat, la sfârșitul săptămânii trecute (30-31 octombrie), la o masă rotundă organizată în cadrul proiectului de pedagogie muzeală „Cu Pietricel ne jucăm şi preistorie învăţăm” .
Desfășurat la Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei, din Cluj-Napoca, reuniunea a avut ca principale teme de discuţie: implicarea muzeului în ansamblul ştiinţelor educaţionale”, disponibilitatea muzeografilor în ce priveşte realizarea unor programe de pedagogie muzeală, receptivitatea cadrelor didactice vis-à-vis de participarea la astfel de programe educaţionale, impactul asupra educaţiei, utilitatea realizării unor parteneriate educaţionale. Totodată au avut loc şi o serie de prezentări ale unor programe de pedagogie muzeală realizate de muzeografii participanţi la întâlnire.
Proiectul de pedagogie muzeală „Cu Pietricel ne jucăm şi preistorie învăţăm”, demarat de o echipă alcătuită dintr-un muzeograf (dr. Monica Tecar, MNIT), un cadru didactic din învăţămîntul primar (înv. Loredana Petrule, Colegiul Naţional „George Bariţiu”) şi un cercetător (dr. Rada Varga, Asociaţia „Capitel”) are ca obiectiv principal stimularea interesului copiilor faţă de o anumită perioadă din istoria comunităţilor umane de pe teritoriul românesc, necunoscută lor: epoca preistorică (de la paleolitic pînă la prima epocă a fierului).
Potrivit coordonatorului de proiect, dr. Monica Tecar: „proiectul presupune mai multe activităţi, prin care încercăm să acoperim, atât cât se poate, epoca preistorică, de la primele mărturii ale apariţiei omului pe meleagurile noastre, la descoperirea focului şi uneltelor, apoi a ceramicii, pînă la ridicarea aşezărilor fortificate. Nu sunt trecute cu vederea momente importante din viaţa comunităţilor umane, momente ce cuprind elemente de magie şi credinţă.”