A doua ediţie a concursului „Photography and Design Challenge”, organizat de iEARN, şi-a desemnat câştigătorii. Concursul are ca scop încurajarea tinerilor în a-şi exprima şi dezvolta potenţialul creator prin utilizarea softurilor Adobe, atât în artă şi design, cât şi sub forma unor produse media.
Juriul format din Chris Baer MEd, Art, Design & Technology Depart. Chair (iEARN-USA); Cristina Bosio Ferrer, AYV Lead Educator (iEARN-Argentina) şi Darko Taleski, Artist & Educator (iEARN-Macedonia) au acordat următoarele premii:
Fotografie:
– Andrea Guyther, iEARN-USA
– Raad Hamoud Mahyoub Mohammed Al-saeed, iEARN-Yemen
– Lena Hanschka, iEARN-USA
Graphic Design:
– Elena Jankuloska, iEARN-Macedonia
– Ştefana Pop, iEARN-România
– Eren Receposki, iEARN-Macedonia
Menţiuni:
– Daniela Mureșean, iEARN-România
– Hoji Hojiev, iEARN-Tajikistan
Lucrările premiate pot fi văzute pe: https://goo.gl/LtIJLU
Ştefana Pop şi Daniela Mureşan sunt eleve în clasa a XI -a A, la Liceul Teoretic „Al. Papiu Ilarian” Dej. De menţionat că LAPI Dej este la a doua participare la acest concurs, la actuala ediţie fiind înscrişi mai mulţi elevi ai şcolii, dintre care opt s-au numărat între finalişti. Coordonator: prof. Cornelia Platon.
iEARN este o organizaţie internaţională non-profit, formată din peste 30.000 de şcoli şi organizaţii de tineret din 140 de ţări, care oferă posibilitatea profesorilor şi tinerilor să lucreze împreună folosind internetul şi noile tehnologii ale comunicaţiilor. Dând elevilor posibilitatea să se angajeze în proiecte educaţionale cu colegi din diferite părţi ale globului, iEARN a pus bazele unor legături online între şcoli, încă din 1988, primii „conectaţi” fiind o şcoală din SUA şi una din URSS. Un experiment, încununat de succes, astfel că la ora actuală, peste două milioane de elevi din lumea întreagă sunt „conectaţi” şi angajaţi într-o multitudine de proiecte, pe diverse teme. Pe lângă faptul că oferă tinerior oportunitatea de a colabora şi chiar de a se întâlni în cadrul unor tabere sau summituri, aceste proiecte le oferă şi posibilitatea de a aplica cunoştinţele acumulate la şcoală şi de a le împărtăşi cu partenerii lor. Şi, nu în ultimul rând, îi motivează în studiul limbii engleze.