Dej: dezbatere pentru planurile-cadru la gimnaziu

Dej: dezbatere pentru planurile-cadru la gimnaziu

oros_800x524

Deputatul Adrian Oros, membru al Comisiei Permanente de Învățământ, Ştiințe, Tineret şi Sport din Camera Deputaților şi inspector Hadrian Virgil Arion de la ISJ Cluj, au fost prezenți vineri, 29 ianuarie 2016, la o dezbatere publică privind modificarea programei de studiu pentru clasele V-VIII. Desfăşurată în Sala de Conferinţe a Centrului de Afaceri (lângă „Arta”) dezbaterea face parte din seria de întâlniri organizate de deputaţii Adrian Oros şi Radu Zlati la Cluj-Napoca, Gherla şi Dej cu directori de şcoli, cadre didactice şi reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământul preuniversitar. La Dej, la dezbatere au participat de asemenea, viceprimarul Aurelian Mureşan şi consilierii municipali Melinda Alexandru, Isidor Hațeganu, Marius Butuza şi Simion Buburuz.

12596969_814300155358761_2018341337_o 12655948_814298875358889_1328998321_o

Intervenţiile şi soluțiile propuse de către cei care au luat cuvântul, au fost consemnate de deputatul Adrian Oros, care a încercat să răspundă la unele din ele, urmând ca ulterior, suma propunerilor centralizate, să fie prezentate în cadrul comisiei din Parlament.

12596540_814303595358417_1898403471_o 3

Cu acest prilej, viceprimarul Aurelian Muresan, prezent la dezbatere, a declarat: „Mulțumesc tuturor celor care au răspuns invitației şi au venit azi la Centrul de Afaceri! Astfel de dezbateri vor mai avea loc şi în viitor, astfel ca societatea civilă să fie consultată cât mai des în hotărârile luate de decidenții politici din Parlament. Consultările, dezbaterile şi sondajele de opinie fac parte din pârghiile de bază a democrației şi pot contribui la definirea unei linii, a unei conduite în adoptarea celor mai bune soluții în sistemul educațional, şi nu numai.”

4

Planurile-cadru la care se lucrează urmează să fie gata şi puse în practică odată cu programa şi manualele adecvate, în septembrie 2017, când elevii care sunt acum în clasa a III-a vor ajunge la gimnaziu. În momentul de faţă, pe site-ul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei au fost puse cele trei variante, la care s-a lucrat după metodologia elaborată de Ministerul Educaţiei. Sunt peste 17.000 de intervenţii, cu propuneri şi sugestii venite din toate mediile sociale.
20.jpgCum în toate cele trei variante de planuri-cadru s-au tăiat ore la mai multe discipline (limba şi literatura română, istorie, geografie, latină, muzică), în favoarea informaticii sau a educaţiei interculturale, profesorii prezenţi la dezbatere au criticat, la unison, această decizie. În plus, toată lumea a opinat că un alt aspect important de care ar trebui să se ţină cont este realizarea celor propuse nu cu jumătăţi de măsură. Elevii care sunt acum în clasa a III-a aşa sunt singura generaţie din istoria României care n-a avut manuale sau le-a primit cu întârziere în fiecare an şcolar. N-ar fi corect faţă de ei să se continue în aceeaşi manieră. În toamna anului 2017, ei ar trebui să aibă manuale realizate în funcţie de planul-cadru, curriculum şi programele şcolare.

M.V.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*