Studiile arata că România se află pe ultimul loc din UE în ceea ce privește efectuarea de achiziții online. Cu toate acestea, în ultima vreme din ce în ce mai multi români se orientează către shopping-ul online, care prezintă mai multe avantaje decât cel tradițional.
Astfel, potrivit unui studiu derulat recent, numărul românilor care preferă să cumpere produse online a crescut cu 25% față de anul trecut. Dintre aceștia, 58% sunt femei cu vârste între 25-34 de ani. Potrivit statisticilor, 6 din 10 femei care fac cumpărături online achiziționează haine. Se pare că segmentul de fashion are o pondere extrem de mare în ceea ce privește preferințele femeilor.
Iată ce produse preferă româncele și care sunt achizițiile în care investesc cele mai mari resurse financiare:
· Bijuteriile și accesoriile. În topul preferințelor doamnelor și domnișoarelor se află, pe lângă vestimentație, bijuteriile și accesoriile. Magazinele online le oferă acestora oportunitatea de a naviga ușor prin întreaga gamă de produse, oprindu-se în final la cel ales. Un avantaj enorm al magazinelor online îl reprezintă faptul că în cadrul site-ului pot include absolut toate produsele pe care le au în stoc, deoarece spațiul nu este limitat, așa cum este cel din interiorul magazinelor fizice. Dacă, de pildă, utilizatoarea caută o pereche de cercei, aceasta poate găsi cu ușurință toate modelele disponibile la magazinul respectiv: cercei lungi, cercei rotunzi, cercei cu tortiță, bobină sau cercei tip candelabru. După vizualizarea lor, aceasta își alege modelul preferat și plasează instant o comanda. Nimic mai simplu, nu-i așa?
· Piesele vestimentare și pantofii sunt, de asemenea, la mare căutare în spațiul online. Femeile moderne profită de avantajele pe care le oferă shopping-ul online: comoditatea, simplitatea plății și economisirea timpului de achiziție. Femeile preferă cumpărăturile online ni detrimentul celor tradiționale, deoarece astfel nu mai sunt nevoite să înfrunte aglomerația din magazine, atitudinea nepăsătoare a vânzătorilor, iar timpul pe care l-ar fi investit în găsirea rochiei, bluzei sau fustei potrivite este redus simțitor.
· Produsele cosmetice și de îngrijire personală, sunt la fel de căutate. Fie că vorbim despre farduri de pleoape, mascara, rujuri, fond de ten, creme, șampoane sau geluri de duș, doamnele și domnișoarele preferă să plaseze o comandă online, decât să viziteze magazinele fizice. Acest lucru ar dura prea mult, iar într-un interval scurt de timp nici măcar nu e posibilă vizitarea mai multor magazine, în scopul comparării prețurilor produselor. Chiar și așa, femeile pot face lucrul acesta online! Pe Internet, compararea produselor prin prisma prețului, a brand-ului sau a compoziției este mult mai facilă, aspect ce accelerează decizia de cumpărare și efectuarea achiziției.