Preţurile prea mici din magazine, se sancționează !

Preţurile prea mici din magazine, se sancționează !

Potrivit legislaţiei în vigoare, firmele nu pot vinde produse pe sume egale sau mai mici faţă de cele pe care le-au dat la achiziţie. Vânzarea în pierdere a produselor este o practică interzisă comercianților, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață.

„Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege orice vânzare la un preț egal sau inferior costului de achiziție, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare”, scrie în actul normativ, iar comercianţii riscă amendă de la Fisc, între 2.000 și 10.000 de lei, pentru vânzarea în pierdere.

Există și unele excepții. Vânzarea în pierdere este permisă comercianților în următoarele cazuri:

– vânzarea de lichidare;

– vânzarea de soldare;

– vânzarea efectuate în magazinele sau depozitele de fabrică;

– vânzarea produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut și este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiții comerciale normale;

– vânzarea produselor care într-o perioadă de trei luni de la aprovizionare n-au fost vândute;

– vânzarea accelerată a produselor susceptibile de o deteriorare rapidă sau a căror conservare nu mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate;

– vânzarea unui produs la un preț aliniat la cel legal practicat de ceilalți comercianți din aceeași zonă comercială, pentru același produs, determinat de mediul concurențial;

– vânzarea produselor cu caracteristici identice, ale căror prețuri de reaprovizionare s-au diminuat.

În cazul în care nu este vorba despre de una dintre situațiile de mai sus, comercianţii riscă amendă de la Fisc, între 2.000 și 10.000 de lei, pentru vânzarea în pierdere.

Sursa: avocatnet.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*