Femeie din Dej, salvată de la înșelaciune datorită vigilenței angajaților Germanos

Femeie din Dej, salvată de la înșelaciune datorită vigilenței angajaților Germanos

Complexitatea și modurile de operare ale infractorilor evoluează constant, astfel încat oricine poate fi o victimă a înșelătoriilor, atît pe stradă, la telefon sau chiar în propria casă.

Deşi s-a scris în nenumărate rânduri şi s-au lansat avertismente privind maniera de operare a infractorilor, există însă perosane, care sub impactul emoțional ajung să le pice în plasă.

În această situație s-a aflat și o femeie din Dej care, din fericire, a fost oprită la timp de vigilența angajaților Germanos din Dej.

Situația ne-a fost relatată în următoarele rânduri, tocmai pentru a putea fi evitate astfel de situații, iar oamenii să fie mult mai atenți atunci când sunt sunați sau abordați de persoane necunoscute care să le solicite sume de bani.

„Cu dorinţa de a rămâne sub semnul anonimatului, vreau sa va semnalez un caz de înşelăciune prin telefon  la Dej  şi totodată vreau  să remarc faptul că există oameni de bine care merită toate laudele.

Concret, mama mea a fost sunată  de către un presupus nepot din străinătate, care o ruga să îi cupere două cartele telefonice reîncarcabile, pentru a putea vorbi la intrarea în România. Deşi mama mea a avut oarecare dubii privind vocea nepotului, acesta a vorbit atât de credibil încât l-a crezut şi i-a dat numărul meu de telefon,  să îi cumpar cartelele, având în vedere că mama nu se putea deplasa.

La rugămintea mamei, m-am dus la Germanos pentru a cumpara cele două cartele şi în timp ce vorbeam cu presupusul nepot la telefon,  unul dintre angajaţii Germanos , m-a atenţionat că i se pare suspectă solicitarea. Evident că în acel moment deşi eram pregătită să plătesc, m-am oprit şi mă bucur că am făcut-o.

Este posibil ca nu numai mie să mi se fi întâmplat şi  vreau să trag un semnal de alarmă, deoarece persoana care ne-a sunat, deşi mi s-a părut iniţial că are vocea schimbată, a vorbit atât de credibil încât până la urmă am ajuns să cred că este chiar un nepot pe care îl cunoaştem foarte bine şi evident că am vrut să îi oferim ajutorul.

Dacă nu ar fi fost angajatul de la Germanos să  mă atenţioneze, aş fi luat cele două cartele. Nu este vorba de suma de bani, este vorba de gestul angajatului, care chiar dacă probabil încasează comision la vânzarea sau încărcarea cartelelor,  a ales să mă consilieze să nu fac tranzacţia. Vreau să îi mulţumesc pe această cale, pentru că deşi suntem într-o lume în care totul se învârte în jurul banilor şi intereselor personale, există oameni ca dânsul, care se gândesc şi la binele celorlalţi. Este un om care merită tot respectul meu.

Vă mulţumesc şi sper ca experienţa mea să fie utilă şi altor dejeni pentru a nu cădea în astfel de capcane, care poate implică sume mai mari de bani”.

                                               

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*