Profesorii Laura Boian, director/profesor psihopedagog și Szidonia Ajtay profesor psihopedagog, de la Școala Gimnazială Specială Dej, au participat recent în Valencia, Spania, la un curs de formare profesională în domeniul tehnologiei informațiilor și comunicării, în cadrul proiectului Erasmus „Valorificarea competențelor digitale și a activităților nonformale/outdoor în școala specială”.
Cursul a fost organizat de către Esmovia Training and Mobility, organizație europeană acreditată pentru a oferi cursuri de formare pentru profesori din spațiul european. Cursul „ICT for teaching and learning” s-a derulat în limba engleză și a constat în activități de utilizare a rețelelor sociale și a diferitelor instrumente utilizate în munca cu computerele și diferite device-uri. Utilizarea acestora la activitatea de la clasa de elevi va contribui la atingerea obiectivelor de învățare și formare a abilităților și competențelor acestora, în concordanță cu dinamica schimbărilor sociale la nivel local, național și european. Certificarea competențelor profesorilor a fost atestată prin certificate de participare și documentul Europass Mobility.
Organizat de Esmovia Training and Mobility – organizație europeană acreditată pentru a oferi cursuri de formare pentru profesori din spațiul european -, cursul „ICT for teaching and learning” s-a derulat în limba engleză și a constat în activități de utilizare a rețelelor sociale și a diferitelor instrumente utilizate în munca cu computerele și diferitele device-uri. Certificarea competențelor profesorilor a fost atestată prin certificate de participare și documentul Europass Mobility.
Proiectul Erasmus „Valorificarea competențelor digitale și a activităților nonformale/outdoor în școala specială” vizează „dezvoltarea competențelor lingvistice și de exprimare într-o limbă de circulație internațională, facilitarea accesului la schimburi de bune practici educaționale între diferite sisteme de învățământ din spațiul european și reorganizarea inovativă a secvențelor didactice – strategii didactice creative, instrumente TIC, activități nonformale și outdoor centrate pe nevoile de dezvoltare a elevilor”. Pentru atingerea acestor obiective, în perioada următoare, alți șase profesori din școală vor participa la cursuri de formare în Grecia, Portugalia și Italia.