Studiu: 59,7% dintre repondenți cred că sportul românesc este într-o stare proastă

Studiu: 59,7% dintre repondenți cred că sportul românesc este într-o stare proastă

Starea sportului românesc în general și a fotbalului în special nu este aceea pe care și-o doresc românii, conform unui studiu realizat de Compania de Cercetare de Piata New Challenge Marketing Research.

Doar 33,8% dintre participanții la studiu consideră că starea sportului românesc este bună (și foarte bună), în timp ce 59,7% cred că sportul românesc este într-o stare proastă sau foarte proastă. Pentru cei mai mulți dintre respondenți „finanțarea din ce în ce mai redusă a sportului de către stat” conduce la obținerea a din ce în ce mai puține medalii la Jocurile Olimpice, Campionate Mondiale sau Europene, în timp ce a doua cauza identificată este „lipsa unei strategii unitare cu privire la Sportul Românesc”.

Majoritatea covarsitoare a participantilor la sondaj – 78,7% considera ca sportul ar trebui sa fie o prioritate “pentru orice guvern”.

Fotbalul ramane cel mai popular sport in România (26,6%), urmat de Tenis (15,7%), Handbal (7,8%), Gimnastica (7,5%) si Inot (5,4%). Top 10 este completat in ordine de: Baschet (4,9%), Scrima (4,4%), Atletism (4,1%), Ciclism (3,4%) si Volei (3,1%).

“Ascensiunea tenisului pe locul al 2 lea in preferintele romanilor se datoreaza în cea mai mare parte rezultatelor exceptionale obtinute in ultimii ani de starurile din acest sport, staruri care au devenit un model pentru români si, inevitabil, un motor de crestere a notorietatii acestui sport. La asta se adaugă lipsa de rezultate la fotbal, fireste. Aceeasi situatie o intalnim si in cazul altui sport alb, scrima, vedetele reale precum si rezultatele exceptionale obtinute in ultimii ani – fiind un model atat pentru generatiile viitoare de sportivi dar mai ales pentru iubitorii sportului in general.” apreciaza Ciprian Dumitru, Directorul General al New Challenge Marketing Research.

In ceea ce priveste situatia din fotbal, 69,0% dintre participanti cred ca fotbalul romanesc nu se indreapta intr-o directie buna. Echipa nationala a Romaniei ar fi putut obtine rezultate mult mai bune in campania precedenta de calificari, consideră 79,7% dintre participantii la sondaj. Mai mult decat atat, aducerea antrenorului Christoph Daum la carma echipei nationale a fost considerata drept o solutie proasta de 59,1% dintre respondenti. Tot cu un optimism moderat este asteptata si urmatoarea Campanie de calificare la turneul final al Campionatului Mondial din Qatar 2022, doar 35,2% din respondenti apreciind ca ne vom califica la turneul final.

52,9% din respondentii la sondaj știu că urmează să aiba loc alegeri la Federatia Romana de Fotbal. In acest context, 55,4% cred ca alegerea lui Ioan Lupescu ar constitui o solutie pentru redresarea fotbalului romanesc, in timp ce numai 10,1% considera ca Razvan Burleanu ar trebui sa continue. Locul al 3 lea in preferintele respondentilor este ocupat de Marcel Puscas (8,0%).

Intrebati daca mandatul presedintelui Razvan Burleanu a fost un succes sau un esec, cei mai multi respondenti au declarat ca nu stiu/ nu pot raspunde (51,6%). 9,4% au afirmat ca mandatul acestuia a fost un succes, in timp ce un numar mult mai mare (39%) consideră acest mandat ca fiind un esec.

Cât despre activitatea fizică, numai 34,9 % dintre participantii la studiu au declarat ca fac sport in mod regulat.

Rezultatele complete ale acestui studiu pot fi consultate accesand urmatorul link: https://newchallenge.ro/images/sondaje/SondajSportRomanesc2018.pdf

Studiul a fost realizat in perioada 10-14 Aprilie 2018, prin metoda CATI, pe un esantion reprezentativ de 616 persoane, avand o marja de eroare de 3,95%.

Despre New Challenge Marketing Research

Despre New Challenge Marketing Research: Compania New Challenge Marketing Research a fost infiintata in anul 2015 si ofera servicii specializate de cercetare si consultanta in marketing pe piata din Romania si Republica Moldova. Compania este specializata in tehnici cantitative si calitative de cercetare de piata dintre care mentionam: studii CATI si CAWI, studii de mystery shopping, interviuri in profunzime, focus grupuri. Printre clientii importanti ai New Challenge Marketing Research se numara companii de prestigiu din domeniul auto, bancar, energie si retail.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*