Aproape 500 de restricții de viteză la trenurile CFR

Aproape 500 de restricții de viteză la trenurile CFR

Pe căile ferate din România sunt, în prezent, 490 de restricții de viteză, introduse din cauza degradării infrastructurii feroviare și a lucrărilor de reparații, mai multe decât în 2018, când viteza medie a trenurilor Regio a fost de 39 de kilometri pe oră, iar a celor Inter Regio, de 55 de kilometri pe oră, potrivit datelor transmise de CFR SA la solicitarea wall-street.ro.

Pe rețeaua de cale ferată există 490 de restricții de viteză pe o lungime de 894 de kilometri, în special pe rutele București Nord – Craiova – Timișoara Nord și Brașov – Cluj – Episcopia Bihor, în cursul acestui an fiind programate lucrări, în raport cu asigurarea resurselor financiare necesare, pentru ridicarea a 223 de restricții de viteză.

În anul 2018 s-au înregistrat 442 restricții de viteză, iar în anul 2017, 418 restricții de viteză.

“Numarul de restrictii de viteza este influentat atat de degradarile elementelor componente ale infrastructurii feroviare, dar si de executia lucrarilor de reparatii si intretinere a infrastructurii feroviare (lucrari care se desfasoara pe o perioada determinata si care necesita introducerea de restrictii de viteza tehnologice). Este important de mentionat faptul ca introducerea restrictiilor de viteza tehnologice este o masura preventiva pentru siguranta circulatiei trenurilor”, este explicația dată de CFR.

Viteza medie de circulație a trenurilor Regio pe rețeaua gestionată de CFR SA este în prezent de 39,44 km/h. În anul 2018 aceasta a fost de 39,35 km/h, iar în anul 2017 de 39,44 km/h.

Viteza medie de circulație a trenurilor InterRegio este în prezent de 55,86 km/h. În anul 2018 aceasta a fost de 55,73 km/h, iar în 2017 de 55,21 km/h.

Pe rețeaua CFR circulă zilnic 270 trenuri în rang InterRegio și 1400 de trenuri în rang Regio.

Doar trei tronsoane de cale ferata permit circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h:

• Magistrala 800 București Nord – Constanța (tronsoanele București Nord –Fetești fir 1 și 2, Ovidiu – Cernavodă fir 1+2 și Saligny Est – Medgidia Fir 1+2)
• Magistrala 300 București Nord – Episcopia Bihor (tronsoanele Sighișoara – Blaj Fir 1+2)
• Magistrala 200 Pod Mureș – Curtici (tronsoanele Alba Iulia –Simeria Fir 1+2 și Ghioroc – Arad – Curtici Fir 1+2) și un tronson aferent Ramura Sudică pe linia 113 Rac Golenți – Vidin.

In ce privește secțiunile cu viteza maximă de circulație de 120 km/h, sunt în principal liniile magistrale și principale ale rețelei CFR, respectiv:

• Magistrala 900 București Nord –Timișoara Nord (tronsoanele Videle – Olteni Fir1+2; Roșiori Nord – Radomirești Fir 2; Fărcașele – Strehaia Fir 2 și Zăgujeni – Căvăran Fir 2)
• Magistrala 200 Pod Mureș – Curtici (tronsonul Coșlariu – Sântimbru fir 1+2)
• Magistrala 300 (tronsoanele Blaj – Crăciunel Fir 1+2; Crăciunel –Pod Mureș Fir 2; Pod Mureș -Teiuș fir 1; Apahida – Cluj Napoca, fir 1+2; București Nord – Ram Pajura fir1+2 și Brazi – PL Triaj fir1+2)
• Magistrala 500 Ploiești Sud -Vicșani (tronsoanele Pufești – Adjud – Lespezi fir1+2; Dolhasca – Suceava fir 1+2)
• Magistrala 600 Tecuci – Iași (tronsonul Tecuci Nord – Banca fir 1+2)
• Magistrala 800 Fetești – Ovidiu fir 1+2 și Dorobanți – Basarabi fir1+2, linia 701 Tecuci -Țăndărei Fir 1, Țăndărei – Făurei fir 2, linia 610 Pașcani – Iași (tronsonul Podul Iloaiei – Iași) și linia 203 Piatra Olt – Podu Olt (tronsonul Strejești – Drăgășani – Râmnicu Vâlcea).

wall-street.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*