Aproape jumătate dintre români (49%), au donat bani pentru cauze caritabile în timpul pandemiei

Aproape jumătate dintre români (49%), au donat bani pentru cauze caritabile în timpul pandemiei

Una din două persoane a donat bani în timpul pandemiei, conform unui sondaj iniţiat de Banca Comercială Română, iar suma medie de bani donată de români a fost de 258 lei, potrivit unui comunicat de presă al băncii.

Banca menţionează că, pentru a înţelege comportamentul românilor cu privire la donaţii, a iniţiat un sondaj pentru platforma de fundraising Bursa Binelui, creată în parteneriat cu Euplătesc.ro. Sondajul a fost făcut în colaborare cu One Poll şi arată modul în care respondenţii s-au raportat la cauzele sociale, în special în contextul crizei actuale.

Conform studiului, aproape jumătate dintre respondenţi (49%) au donat bani pentru cauze caritabile în timpul pandemiei de COVID-19. Numărul persoanelor care au donat este considerabil mai mare faţă de perioada anterioară, când doar 12% dintre respondenţi au spus că au donat des şi foarte des. În medie, un român participant la sondaj a donat de 3 ori în timpul pandemiei, comparativ cu perioada anterioară crizei, când 39% au spus că au donat rar sau chiar niciodată.

Suma mediei donată de respondenţi în timpul pandemiei a fost de 258 lei. Cei mai mulţi (48%) au donat sume mai mici de 100 lei, 18% au donat între 101 şi 200 lei, iar 20% au donat sume cuprinse între 201 şi 500 lei şi doar 10% dintre respondenţi au donat mai mult de 500 lei din bugetul lor. Cei mai mulţi (43%) au făcut donaţii prin SMS, 26% au apelat la internet şi la serviciile bancare prin mobil, iar 23% au donat online, direct pe site-ul organizaţiei.

Când vine vorba despre cauzele pentru care au donat bani, aproape jumătate (46%) dintre respondenţi au declarat că au ajutat spitalele şi centrele medicale, iar 36% au donat către cauzele care luptă împotriva coronavirus. Ajutorul românilor s-a îndreptat şi către copiii aflaţi în sărăcie, 33% donând pentru susţinerea acestora, urmaţi de persoanele fără adăpost, pentru care au donat 12% dintre respondenţi şi de educaţie (10%). Pe ultimele locuri se află arta şi cultura şi susţinerea companiilor locale, doar 2% dintre respondenţi donând pentru fiecare în parte. De asemenea, doar 5% au donat pentru susţinerea mediului şi 6% pentru cauze care luptă împotriva cancerului.

Studiul a fost realizat online, la finalul lunii mai, pe un eşantion de 1.000 de persoane. Eşantionul studiat reproduce, din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România cu vârsta de peste 18 ani.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*