Remus Lăpușan, candidatul PRO România la funcția de președinte al Consiliului Județean Cluj, consideră că ar fi trebuit deja să fie făcute publice scenariile pentru începerea școlii, precum și măsurile aferente fiecărui scenariu.
”Analizând declarațiile și ritmul în care se iau deciziile, pare că liberalii sunt cei aflați într-o lungă vacanță de vară, nu elevii. Mai e o lună până la începerea școlii și suntem doar la stadiul de declarații, în loc să avem concret scenariile și planul de măsuri pentru fiecare scenariu în parte. În străinătate, școlile sunt deschise încă din luna mai, respectând o serie de măsuri de prevenție: clase cu mai puțini elevi, anumite zile de petrecut la școală alternate cu zile de studiu online, respectarea normelor de distanță în clase și de igienizare de câteva ori pe zi șamd. Iarăși, în Bavaria s-a decis recent că va începe anul școlar cu obligativitatea purtării măștii peste tot în școală, mai puțin în timpul orelor, când elevul e așezat în banca sa. Toate aceste informații și decizii trebuiau să fi ajuns deja și la urechile decidenților noștri și să ia forma unor măsuri.
Eu, fiind și tată, dar și candidat, sunt convins că începerea școlii în clase este o necesitate pentru elevi și pentru societate per ansamblu. Mediile digitale sunt menite să dezvolte anumite abilități ale copiilor și eu chiar am un proiect în acest sens, în calitate de candidat la Consiliul Județean Cluj. Cu toate acestea, interacțiunea profesor-elev și socializarea între elevi este esențială pentru o dezvoltare psiho-socială sănătoasă a copiilor, pentru deprinderea abilităților de învățare și pentru stimularea dorinței de cunoaștere. Orice psiholog, precum și orice cadru didactic poate confirma cele spuse de mine, iar cei mai mulți dintre părinții cu care am discutat până acum sunt de aceeași părere”, declară Remus Lăpușan, lider PRO România Cluj.
Remus Lăpușan cere și o abordare proactivă din partea tuturor autorităților publice locale și județene:
”Consiliul Județean ar fi trebuit deja să aibă culese date statistice de la primării pentru fiecare instituție de învățământ primar și gimnazial din județ, pentru a putea aprecia: riscurile de răspândire a bolii printre elevi, dotările și amenajările care trebuie făcute în școli pentru a asigura prevenția, precum și necesarul de consumabile la nivel local (măști, soluții de dezinfectare pentru uz uman și pentru obiecte etc.) și în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean, cu Prefectura și cu primăriile să facă un plan de acțiune. De exemplu, ar fi trebuit stabilit un protocol pentru a testa periodic cadrele didactice, astfel încât să eliminăm de la debut orice potențial focar de infecție. Astfel de măsuri nu intră neapărat în atribuțiile Consiliului Județean, dar fiind o situație specială cu care ne confruntăm, e nevoie de o măsuri proactive, de interconectare și de mobilizare la nivelul tuturor instituțiilor. Mai ales că avem un fond de rezervă la dispoziție, deci bani sunt.”
În programul de guvernare al județului, Remus Lăpușan a trecut printre priorități asigurarea accesului la educație digitală pentru toți copiii și prevede alocarea fondurilor necesare pentru dotarea cu laptopuri/ tablete și acces la internet, pentru profesorii și elevii din categorii dezavantajate.
”Digitalizarea este deja mai mult decât un trend, este o normalitate și nu mai putem amâna racordarea educației din țara noastră la realitățile europene. Noile tehnologii trebuie să vină în completarea metodelor clasice de învățare, pentru că prezintă o serie de avantaje date de realitatea virtuală sau augmentată, precum posibilitatea de a ”călători” virtual în timp pentru a studia anumite evenimente istorice, în spațiu pentru a studia fenomene sau în alte zone pentru a descoperi alte culturi, iar faptul că toate acestea sunt accesibile tridimensional, de exemplu, le face mult mai atractive și mai ușor de înțeles. Iarăși, mediile digitale permit inclusiv personalizarea actului de învățare, ceea ce va trebui să devină și în țara noastră o realitate, dacă dorim să mai avem forță de muncă profesionalizată și competitivă pe viitor. Prin urmare, ca președinte al Consiliului Județean Cluj, mă voi asigura că fiecare copil din județ are acces la învățământul digital. Din bugetul județului vom furniza tablete și abonamente la internet acolo unde posibilitățile financiare ale familiei copilului sunt reduse, dar și școlile vor fi dotate corespunzător pentru educația digitală, pentru a se putea pregăti și cadrele didactice”, subliniază liderul PRO România Cluj, Remus Lăpușan.
PRO România Cluj,
Biroul de Presă