Guvernul a aprobat normele de conduită pentru conducătorul de trotinetă electrică, vârsta minimă admisă pentru a conduce un astfel de vehicul fiind de 14 ani, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela.
S-au înregistrat foarte multe accidente pe drumurile publice cu trotinete şi această ordonanţă defineşte toate normele de conduită pentru conducătorul de trotinetă electrică, astfel încât să evităm tot ceea ce ţine de periculozitatea folosirii trotinetei electrice ca mijloc de transport şi pentru a preveni accidentele din trafic. Astfel, pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani”, a declarat Marcel Vela, marţi seară, la finalul şedinţei de guvern, informează Agerpres.
Trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare, a precizat ministrul.
„Pentru cei care folosesc trotineta şi au sub 16 ani, adică între 14 şi 16 ani, este obligatorie casca de protecţie. Este interzis transportul pasagerilor pe aceste mijloace de transport şi, totodată, ca zone de folosinţă sunt pistele care au destinaţia de piste de biciclete sau pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km la oră.
Trotinetele electrice nu pot depăşi viteza de 25 de km/h şi, evident, această ordonanţă completează definiţia trotinetei, pentru a fi foarte clar, atunci când se foloseşte, în ce parametri ai actului normativ se încadrează cel care foloseşte trotineta”, a mai declarat ministrul Afacerilor Interne.
Trotineta este definită ca vehicul cu două sau trei roți, prevăzută pentru transportul unei singure persoane, astfel încât Poliția va putea să-i sancționeze pe cei care încalcă regulile.
Amenzile prevăzute în proiect sunt între 6 si 8 puncte de amenda (145 de lei e un punct de amendă).
Circulația trotinetelor este permisă în Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franța și Italia, dar este interzisă în Marea Britanie.
Comunitatea utilizatorilor de trotinete electrice se opune acestor reglementări, ei fiind nemulțumiți mai ales de limitarea vitezei din construcție: „Odată pentru că în momentul de față sunt multe trotinete care pot atinge 28-30-35-40 km/oră și a doua oară: nu poți să interzici existența unui obiect care deja există, prin limitarea în definiție,” a declarat pentru Digi24 Mihnea Răducu, reprezentant al comunității We are electric.
















