Ghid de obligaţii pentru furnizorii de internet

Ghid de obligaţii pentru furnizorii de internet

Furnizorii de servicii de comunicaţii sunt obligaţi să includă în contractele cu utilizatorii mai multe detalii privind vitezele de acces, precum şi procedura pe care consumatorii o pot urma pentru a măsura performanţa reală a serviciului la internet, prin menţionarea Netograf.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat că furnizorii de servicii de acces la internet au obligaţia de a preciza în contracte valorile următorilor indicatori tehnici de calitate:
* pentru serviciul de internet prin reţele fixe – viteza minimă de transfer al datelor, viteza de transfer al datelor disponibilă în mod normal, viteza maximă de transfer al datelor şi viteza promovată de transfer al datelor (cea pe care furnizorul o utilizează în informările comerciale)
* pentru serviciul de internet prin reţele mobile – viteza maximă estimată de transfer al datelor şi viteza promovată de transfer al datelor.
Pentru a asigura evaluarea calităţii serviciului, informaţiile despre viteze trebuie să fie însoţite de mai multe detalii, printre care şi procedura pe care consumatorii o pot urma pentru a măsura performanţa reală a serviciului de acces la internet.

ANCOM a elaborat un ghid în acest sens care prezintă clarificări şi exemple de bune practici privind cerinţele pe care furnizorii trebuie să le implementeze privind vitezele de acces la internet: modul de exprimare a valorii vitezelor, factorii care pot influenţa atingerea vitezelor, astfel încât utilizatorii să înţeleagă ce poate afecta rezultatele unei măsurători şi condiţiile recomandate pentru efectuarea măsurătorilor de către utilizatori, pentru a putea obţine vitezele din contract, spre exemplu condiţii despre terminalul de pe care se efectuează măsurătorile.

Furnizorii trebuie să ţină cont de aspecte ce trebuie cuprinse în procedura de măsurare a vitezelor pentru constatarea unor diferenţe importante, permanente sau care se repetă la intervale regulate între performanţa reală a serviciului şi cea indicată în contract, spre exemplu câte zile trebuie efectuate măsurătorile, câte măsurători se efectuează pe zi şi la ce intervale de timp, respectiv de modalitatea în care un utilizator poate depune o sesizare privind nerespectarea clauzelor contractuale, pentru a putea beneficia de remedii.
În contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii trebuie să facă referire la Netograf, platforma informatică cu care utilizatorii pot verifica performanţa reală a serviciului de acces la internet. Platforma cuprinde o serie de aplicaţii (aplicaţia web, aplicaţii destinate terminalelor fixe pentru Windows şi MAC OS şi aplicaţii pentru terminale mobile cu Android şi iOS) menite să ofere utilizatorilor posibilitatea de a măsura şi evalua parametrii de calitate tehnici pentru serviciul de internet furnizat prin reţele fixe şi mobile.

ziarulfaclia.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*